US Corporations Continue To Rob Treasury, Intending To Cause American Economic Collapse

[The transfer of American technology and industrial capabilities overseas has been extensively documented by countless American scholars, most notable among them is Prof. Antony C. Sutton from the Hoover institute at Stanford University.  Sutton's informative "THE BEST ENEMY MONEY CAN BUY," is the most readable example of his research documenting the transfer of full-scale industrial facilities to Third World dictatorships, including pre- and post-WWII Germany.  The greatest reciprient of this American largesse was the Soviet Union which received thirty-five Bryant Chucking Grinder Company
Centalign-B ball-bearing grinding machines, the single missing capability which enabled Russian missiles to carry multiple warheads.  In addition, a subsidiary of Kellogg Corp. built the world's largest truck and diesel engine plant at Kama River, one glaring example out of the hundreds listed by Prof. Sutton. Communist Russia.  Under Reagan's leadership, the process of American de-industrialization was accelerated under the masquerade of "privatization," and changes to US business law, which encouraged the transfer overseas of trillions of dollars in American profits and assets, putting them beyond the long reach of the IRS.

The de-industrialization and absolute bankruptcy of the US economy were long-planned events, made possible by a succession of treasonous American Presidents, from at least Woodrow Wilson onward to Barack Hussain Obama (SEE:The Planned Collapse of America–Part 1 and Part 2). 

We are a nation governed by the worst kind of treasonists, criminals and foreign spies. 

The only solution is to overthrow the entire US Govt. and start anew from scratch, to build the Nation described in our sacred national Charter.]

US corporations holding more than $2.1 trillion in untaxed profits overseas

Russia-Today
Corporate Tax Cheats

According to a new report, more than $2 trillion worth of profit generated by some of the biggest United States-based corporations is being held overseas where it’s not subject to US income tax law.

The report — published earlier this month by the Audit Analytics online intelligence service — has even this week managed to capture the attention of the head of the US Senate’s Finance Committee.

In a post published to the Audit Analytics website on April 1, the firm said that their research has led them to determine that American companies are currently holding more profits overseas than ever before, up more than 12 percent in 2013 from the year prior. Since 2008, the researchers added, that statistic has grew up 93 percent.

The companies in question — the top 100 on the Russell 3000 Index of US stocks — held $2.12 trillion in Foreign Indefinitely Reinvested Earnings (IRE) during the last calendar year, Audit Analytics reported, up from only $1.89 trillion a year earlier. All of this income claimed by a total of 547 US companies, the researchers added, is free from the US corporate income tax rules that apply to profits held domestically.

“The new numbers … certainly highlight what is one of the key challenges for tax reform,” Senate Finance Committee Chairman Ron Wyden (D-Oregon) said on Tuesday on Capitol Hill, according to Reuters. “I do think there need to be some reforms in this area.”

Sen. Wyden’s latest remarks came just days after his panel assessed more than 50 tax breaks set to expire at the end of 2013 but had failed to be reviewed by the Senate in time. Last month, according to Reuters, Wyden said that offshore deferral and other tax code loopholes resembled “a rotten carcass that the special interests feast on.” At this time, however, Reuters reported that policy analyst expect it’s unlikely that Congress with act on any major fiscal issues until after the November mid-term elections later this year.

In the meantime, US corporations are holding record profit numbers far out of the reach of Uncle Sam. Last year, Audit Analytics reported, General Election held more than $110 billion outside of the US, with software company Microsoft and drugmaker Pfizer rounding out the top three with $76.4 billion and $69 billion in Foreign IREs, according to researchers.

GE operates in more than 170 countries, and most of these overseas earnings have been reinvested in active business operations like manufacturing facilities and loans to non-US customers,” that company responded to Reuters.

And according to Audit Analytics, more companies are now moving their money abroad. Whiile the amount of Foreign IREs has increased dramatically during the last six years, the firm said that the number of companies disclosing these reinvested foreign earnings has increased by 12 percent since 2008.

Profits held in the US are subject to a corporate tax rate of 35 percent, Sen. Bernie Sanders (I-Vermont) told CNN last year that “One out of four corporations doesn’t pay a nickel in taxes” due to the numerous loopholes available.

“Blackwater” Shock Troops In Direct Confrontation With Putin’s Proxies In Donetsk

[SEE:  Pro-Russian Protestors Seize Buildings After Ukrainian Officer Killed by Protesters;

Moscow warns Kiev against using military, mercenaries in southeastern Ukraine ;

Ukraine says it retakes building seized by protesters

Greystone Limited mercenaries operating in Ukraine

phantom report

by stratagem

 

Мобилизация на Украине провалена. В стране орудуют Blackwater и другие наёмные организации

Source: Soha

Source: politikus.ru

 

Website politikus.ru reported, on the night of 2-3, the flight landed at the airport Borispol and Zhuliany , Ukraine carrying many men in civilian clothes but carrying large bags (similar to type bag that the U.S. military used to store equipment).

All these people were identified as employees of private security companies Greystone Limited. It is a subsidiary of Vehicle Services Company LLC (which is a private security company Blackwater USA’s notorious was renamed in 2009). Currently, the number of employees of this company in Ukraine is said to be up to 300 people.

The presence of the security personnel are specially trained in Ukraine this will enhance protection for the new administration in the area east and southeast, where the anti-government protests erupted powerful new .

The only question now is how many private security personnel of foreign countries in Ukraine real and who is paying them (the cost to hire a private company like that is very expensive and government Ukraine’s new budget clearly not sufficient to cover these costs).

While the number 300 is not a large army and these employees do not carry heavy weapons, but with the highly trained and mastered many fighting skills, then this may be staff conduct minor damage as a sniper or cause explosions, … similar to what they used to do in Africa and elsewhere.

Some suggested that there was a collusion between the new government of Kiev and the U.S. Embassy in the use of private security companies in Ukraine. In the near future, they may become subject to destabilize the situation in the country.

Image Credit: GreyStone Limited

В Донецке появились неизвестные наемники

 

NATO Pushing Russia Into Pre-Invasion Scenario

[In keeping with established Pentagon policy, the Western powers will do everything within their power to ensure that their worst-case scenarios come true.  Just like every other aspect of the terror war, where every Pentagon strategy is tailored to shaping policies which multiply the terrorists (think of assassination drones), we know for a certainty that the US will force Russia to invade Ukraine by its rushing of men and equipment to the Russia/Ukraine "front" (SEE:  US Arranges New War Games In Ukraine, Along Border With Crimea; Germany Set To Help Militarize the Political Situation In Eastern Europe ).  When the degree of the Western militarization of Eastern Ukraine becomes too obvious to ignore, Putin will have no choice left to him but to enter Ukraine and to fulfill the West's worst nightmares, or greatest expectations.]

Russia has all the forces it needs on Ukraine’s border if it were to decide to carry out an “incursion” into the country and it could achieve its objective in three to five days, NATO’s top military commander said Wednesday.

Calling the situation on the border “incredibly concerning,” U.S. Air Force General Philip Breedlove – who is both NATO’s Supreme Allied Commander Europe and the head of the U.S. Military’s European Command – said NATO had spotted signs of movement by a very small part of the Russian force overnight but there was no indication that it was returning to barracks.

NATO foreign ministers meeting in Brussels have asked him to draw up by April 15 a package to reassure nervous NATO allies in eastern Europe that would include reinforcements by land, air and sea, he said in an interview with Reuters and The Wall Street Journal.

NATO suspended all practical cooperation with Russia on Tuesday in protest at its annexation of Crimea, and ordered military planners to draft measures to strengthen its defenses and reassure nervous Eastern European countries.

Foreign ministers from the 28-nation, U.S.-led alliance were meeting for the first time since the Russian occupation of Ukraine’s Crimea region touched off the worst East-West crisis since the Cold War.

State Dept Hides Embarrassing Truth About Saudi Terrorist Indoctrination In Public Schools

Report Alleges State Department Withholding Saudi Textbook Study Because It Would Embarrass the Saudis

the blaze

As President Barack Obama sets out for his visit to Saudi Arabia this week, a new report suggests the State Department has intentionally been withholding a comprehensive study on Saudi textbooks, because the books include offensive material that dehumanizes Christians and Jews that if made public would embarrass the kingdom.

President Barack Obama waves upon his arrival on Air Force One at Brussels International Airport, Tuesday, March 25, 2014 in Brussels, Belgium. Obama is visiting Brussels to attend European Union and NATO summits. Later this week, he heads to Saudi Arabia. (AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)

“The State Department appears to be withholding a government-commissioned textbooks study on the subject,” said the report by the DC-based research organization the Foundation for Defense of Democracies, “Textbook Diplomacy: Why the State Department Shelved a Study on Incitement in Saudi Education Materials.”

“Passages [in textbooks] continue to dehumanize Jews and Christians, promote the murder of perceived deviants such as homosexuals, and sanction violence against Muslims who do not follow the Wahhabi brand of Islam that is sponsored by the Saudi state,” the government-commissioned study found, according to the think tank report.

David Andrew Weinberg, who authored the Foundation for Defense of Democracies report, wrote that in 2011 the State Department paid the non-profit organization the International Center for Religion and Diplomacy (ICRD) $500,000 to conduct the study of Saudi government-published textbooks that are used widely not only in the kingdom, but are also sent free of charge to Muslim schools around the world, including in the U.S.

“However, when the results of this study were ready for release in 2012, U.S. government officials decided not to publish its findings. Nor did the Department release this study in 2013, despite issuing a similar but controversial study equating the narratives found in textbooks used by Israelis and Palestinians,” Weinberg wrote.

According to Weinberg, ICRD’s leadership asserted their study was withheld from the public because it showed the Saudis had made progress on textbook improvements and that the State Department did not want to discourage further progress by publicly criticizing the remaining areas of disagreement.

“However, current and former officials contest this characterization, asserting that ICRD’s study was withheld because of how bad it makes the Saudis look,” Weinberg wrote.

State Department Deputy Spokeswoman Marie Harf insisted during Tuesday’s State Department briefing that the report was never meant to be released.

“This project, this assessment from this project, was never intended to be made public, as they often are not,” Harf said. “It was intended to drive and inform the work of the State Department as we work with the Saudi Government to push them to reform their textbooks.”

“There’s no one keeping a public report quiet. It was always supposed to be internal,” she added.

Of the reported evidence that the Saudi textbooks continue to contain offensive themes, Harf said, “We know there’s more work to be done. We’ve been very clear about that publicly, again, regardless of whether a report is released or not. And we have worked with the Saudis over the years, and we believe that it is – every country reforms at its own pace.”

Michael Posner — who was assistant secretary of state for democracy, human rights and labor during President Barack Obama’s first term – suggested to the Daily Beast that the State Department had never ruled out making the study public.

“We commissioned the study to assess and evaluate the content of the textbooks with the intention of sharing our findings with the Saudi government and with the option, depending on the findings, of making it public if the problems persisted,” Posner told the Daily Beast.

Posner would not provide details on the unpublished textbook study, but spoke more generally about the problems in Saudi study materials.

“Among the references that were most offensive were commentary that linked Christians and Jews to apes and pigs,” Posner told the Daily Beast. “If those references are still in some textbooks then the problem hasn’t been solved.”

Since 9/11, the U.S. government has been concerned about inciting materials in Saudi textbooks that could encourage Islamic extremism. Fifteen of the 19 hijackers in the September 11 attacks were Saudi nationals.

The Foundation for Defense of Democracies quoted a source familiar with the study who provided quotes from the ICRD report which said Saudi textbooks “create a climate that fosters exclusivity, intolerance, and calls to violence that put religious and ethnic minorities at risk.”

A tenth grade Islamic law book said students should “kill the person who changes his religion…for there is no benefit in keeping them alive.”

Christians, Jews and pagans were described in a twelfth grade monotheism textbook as “the worst of creatures” who will “dwell in hellfire.”

According to Foundation for Defense of Democracies’ unnamed source who saw the study, in another tenth grade book, Christians were compared to idol worshippers. It also wrote of Jews that God “made them of swine and apes.” Yet other books praised violence against non-Muslims.

Douglas Johnston, the president and founder of ICRD which conducted the study told the Daily Beast that he recommended against publishing its results.

“We strongly suggested it should not be published because they are making great progress on this. We can achieve a lot more if we pursue this outside the public domain,” Johnston said.

Read the full report from the Foundation for Defense of Democracies at this link.

Mohammed Dahlan, George Bush’s “Whore,” Now He’s Selling His Ass To the Saudis

[SEE: The Gaza Bombshell]

“The UAE has donated $50 million to build the Shaikh Khalifa Bin Zayed Al Nahyan city in Gaza strip for released Palestinian prisoners.”

PHOTO: File - In this Jan. 3, 2011 file photo, Palestinian Fatah leader Mohammed Dahlan gestures as he speaks during an interview with The Associated Press in his office in the West Bank city of Ramallah. Banished in 2010 by Palestinian President Mahmoud Abbas, a former mentor, Dahlan has leveraged millions spent on needy Palestinians and his close ties with Egypt and the United Arab Emirates into growing political influence at home. (AP Photo/Majdi Mohammed, File)

Aided by Gulf millions, exiled Palestinian operative Mohammed Dahlan seeks new Gaza foothold

the republic

By MOHAMMED DARAGHMEH and KARIN LAUB  Associated Press

RAMALLAH, West Bank — Fueled by millions in Gulf aid dollars that are his to distribute, an exiled Palestinian operative seems to be orchestrating a comeback that could position him as a potential successor to aging Palestinian leader Mahmoud Abbas.

In a phone interview from London, Mohammed Dahlan spoke of his aid projects in the Gaza Strip, his closeness to Egypt’s military leaders and his conviction that the 79-year-old Abbas has left the Palestinian national cause in tatters.

If staging a successful return, Dahlan, a former Gaza security chief once valued by the West for his pragmatism, could reshuffle a stagnant Palestinian deck. Some caution that Dahlan has made too many enemies in Abbas’ Fatah movement and will continue to be ostracized by those planning to compete for the top job in the future.

Dahlan, 52, told The Associated Press on Wednesday that he is “not looking for any post” after Abbas retires, but called for new elections and an overhaul of Fatah.

“Abbas will leave only ruins and who would be interested to be a president or vice president on these ruins?” Dahlan said. “What I am interested in is a way out of our political situation, not a political position.”

In the past, he and Abbas were among the leading supporters of negotiations with Israel as the preferred path to statehood. Dahlan now believes the current U.S.-led talks “will bring nothing for the Palestinian people,” alleging Abbas has made concessions that his predecessor, the late Yasser Arafat, would not have.

Abbas aide Nimr Hamad and senior Fatah official Jamal Muhaisen declined to comment Thursday on Dahlan’s statements. Last week, Muhaisen said anyone expressing support for Dahlan would be purged from Fatah.

A bitter feud between Abbas and Dahlan seems mostly personal, but also highlights the dysfunctional nature of Fatah, paralyzed by incessant internal rivalries, and Abbas’ apparent unwillingness to tolerate criticism.

Abbas banished Dahlan in 2010, after his former protege purportedly called him weak. Dahlan has since spent his time between Egypt and the United Arab Emirates.

Before the fallout he was one of a few Palestinian leaders who saw themselves as potential contenders for succeeding Abbas.

Dahlan grew up poor in a Gaza refugee camp, but as a top aide to Arafat became the territory’s strongman in the 1990s, jailing leaders of rival Hamas which was trying to derail Arafat’s negotiation with Israel through bombing and shooting attacks.

Dahlan was dogged by corruption allegations at the time, like Arafat and several other senior Palestinian politicians, but has denied wrongdoing and was never charged.

In exile, he has nurtured political and business ties in the Arab world.

Dahlan said this week that he has been raising millions of dollars from business people and charities in the UAE, Saudi Arabia and elsewhere for needy Palestinians.

Last year, he said he delivered $8 million to Palestinian refugees in Lebanon.

“In Gaza, I do the same now,” he said. “I’m collecting money for desalination in Gaza. It’s unbearable. Fifty percent of the water in the houses is sewage water. Hamas and Abbas are doing nothing to solve the real problems of the Gazans.”

When asked if he was buying political support with Gulf money, he said: “This is not political money.” He added that the UAE also provides financial aid to Abbas.

Dahlan’s relationship with Gaza and former arch-enemy Hamas is particularly complex.

Security forces under Dahlan lost control of Gaza in a brief battle with Hamas gunmen in 2007. The defeat cemented the Palestinian political split, leading to rival governments, one run by Hamas in Gaza and the other by Abbas in parts of the West Bank, and was seen as perhaps the biggest blot on Dahlan’s career.

However, there are now signs of a possible rapprochement between Dahlan and the Islamic militants — apparently because of Dahlan’s close ties to Egyptian military chief, Field Marshal Abdel-Fattah el-Sissi.

Dahlan said he has met el-Sissi several times and supported last year’s coup — he called it the “Egyptian revolution” — against the country’s ruling Muslim Brotherhood. Hamas is the Gaza offshoot of the Brotherhood.

Since the coup, el-Sissi has tightened a closure of Gaza’s border with Egypt. That blockade has squeezed Hamas financially, and the Islamic militants have been looking for ways to pry the border open.

In January, Hamas allowed three Fatah leaders loyal to Dahlan to return to the territory. The Fatah returnees and Hamas officials formed a committee to oversee construction of a new Gaza town to be funded by the UAE, said a Hamas official who spoke on condition of anonymity because he was not authorized to discuss the contacts.

Senior Fatah officials accuse Dahlan of trying to split the movement.

“Dahlan has created an alliance with Hamas,” Nabil Shaath, an Abbas aide, has told Palestine TV. Dahlan loyalists in Gaza “have distributed hundreds of thousands of dollars without having the movement’s permission,” he said.

Underlying Fatah’s fears about a return of Dahlan is the open question of succession.

Abbas was elected in 2005, but overstayed his five-year term because the Hamas-Fatah split has prevented new elections. Abbas has not designated a successor and there is no clear contender.

The only other Palestinian politician with broad support according to polls is Marwan Barghouti, an uprising leader who is serving multiple life sentences in Israeli prison.

Analyst Hani al-Masri said regional support has boosted Dahlan, but that he’s not a serious challenger yet because he has not offered any plans.

Palestinians “won’t support a specific leader without being convinced of his political platform,” he said.


Associated Press writer Ibrahim Barzak in Gaza City contributed to this report.

Hamas sees Dahlan as bridge to Egypt

al monitor

GAZA CITY, Gaza Strip — Fatah’s members of parliament (MPs) Majid Abu Shamala and Alaa Yaghi arrived in the Gaza Strip Jan. 21 for their first visit since 2007, the year Hamas assumed power there. Their arrival, the fruit of talks between the leaders of the opposing Palestinian movements, was also made possbile after Gaza Prime Minister Ismail Haniyeh declared that leaders and cadres of Fatah who had left the Gaza Strip were now welcome to return. Haniyeh also announced the release of a number of Fatah detainees from Hamas prisons as part of a unilateral initiative to “enhance the reconciliation steps with Fatah.”

Summary Former arch rivals Hamas and 
Mohammed Dahlan have found common ground in that they both oppose President Mahmoud Abbas.
Author Hazem Balousha Posted February 3, 2014

Translator(s)Pascale Menassa

The two MPs are among Fatah leaders who had supported Mohammed Dahlan, the party’s strongman in the Gaza Strip who fell out with Palestinian Authority President Mahmoud Abbas. Their appearance in Gaza raised rumors of a rapprochement between Dahlan and Hamas behind closed doors. Suspicions were also stoked by the Islamist movement allowing Dahlan followers to work in several areas in Gaza during the past few months without direct surveillance, according to a source in Hamas.

This same source, who spoke to Al-Monitor on condition of anonymity, revealed, “Intensive contacts were made during the past few months between leaders close to Dahlan and the Hamas movement through Rouhi Mushtaha, a member of the [Hamas] political bureau. This led to a certain rapprochement between both sides and loosened the security restrictions on the members of Fatah in the Gaza Strip.”

The Haniyeh government’s permission for Dahlan allies to work in Gaza does not seem to be a leap in the dark for either side. There appears to have been an undeclared understanding reached by Hamas and Dahlan, as reflected in the noticeable halt in harsh exchanges between the two camps via their respective media outlets.

The launch of a joint “social solidarity committee,” chaired by Abu Shamala and with Ismail al-Ashqar and Mushtaha, two Hamas leaders, as members is one joint undertaking that has become public. The committee will oversee the construction of a residential city in central Gaza funded by the United Arab Emirates (UAE) to house freed prisoners. In the past, some of its other activities have included supervising the planning of collective weddings, covering university students’ fees and providing in-kind assistance to the poor in the Gaza Strip. The Gaza government has also allowed a charity run by Dahlan’s wife to resume activities in support of humanitarian projects, in particular in the refugee camps.

For his part, political writer Ibrahim Abrash said that the reason behind the rapprochement between Dahlan and Hamas is clear — to improve Hamas’ relations with the interim military regime in Egypt and the UAE, both of which Dahlan has developed strong ties with. Writing Jan. 27 on the Arabic Media Internet Network, Abrash asserted, “It seems that Hamas has felt that Dahlan can be its saving grace from its strategic, political and financial dilemma, thanks to his special relations with the UAE and Egypt and his stable relations with Washington.”

Abu Shamala appeared to confirm this interpretation when he told Al-Monitor, “We are trying to coordinate with our Egyptian brothers to stop any measures that affect our people in Gaza and ease their pain. We are confident that our Egyptian brothers are ready to ease the suffering of Gaza’s people.” In response to a question posed by Al-Monitor about whether his return points to a rapprochement between Dahlan’s movement and Hamas, he said, “We cannot stand helpless before the crises that the Gaza Strip is facing. We should try to heal wounds and help in the construction process regardless of any political consideration or analysis.”

The source in Hamas said that about 80% of the Palestinians returning to Gaza among the 120 announced by Haniyeh in an interview with al-Kitab satellite channel belong to the Dahlan faction in Fatah. The source added that this was only natural given that the Dahlan faction was among the most affected by the division, as it was leading the war against Hamas.

In an article published by the pro-Hamas Felesteen newspaper, Yousef Rizqa, a political adviser to Haniyeh, categorically denied that there was any relationship between the Fatah MPs coming to Gaza on the one hand and the rapprochement with Dahlan and his movement on the other. Rizqa added that permission to enter was nothing more than a gesture of goodwill on the part of Hamas to facilitate Palestinian reconciliation.

The Hamas source noted, “There may be some benefit for the government in Gaza to let Dahlan and his cadres return to operate in Gaza, but this was not the primary objective of such a move.” The source denied that Hamas is using disputes between Dahlan and Abbas to make political headway.

Nevertheless, it cannot be denied that both parties are taking advantage of their respective situations. Hamas is trying to politically withstand the pressure being exerted on it by Egypt, and Dahlan’s solid ties with Cairo and its key supporter, the UAE, may help in that regard. Meanwhile, Dahlan is seeking to re-enter Palestinian politics but faces serious obstacles as long as Abbas and the core of Fatah in the West Bank oppose him. Reconnecting with his popular base in Gaza might strengthen his hand within Fatah.

Abu Shamala and the Hamas source agreed that Dahlan will not visit Gaza anytime soon because of concerns about possible repercussions to Hamas’ ties with Abbas. “Such a move could burn bridges [between Hamas] and Abbas,” the source said.

Continue reading

Saudi Scum Threatens To Blockade Qatar “By Air, Land and Sea”

Saudi Arabia threatens to blockade Qatar over terrorism

the irish times

Riyadh wants to contain radical groups and media at odds with foreign jihad policy
Saudi Arabia’s foreign minister Prince Saud al-Faisal attends  an Arab foreign ministers emergency meeting to discuss the Syrian crisis  at the Arab League headquarters in Cairo yesterday. Photograph: Reuters Saudi Arabia’s foreign minister Prince Saud al-Faisal attends an Arab foreign ministers emergency meeting to discuss the Syrian crisis at the Arab League headquarters in Cairo yesterday. Photograph: Reuters

Saudi Arabia has threatened to blockade neighbouring Qatar by air, land and sea unless Doha cuts ties with Egypt’s Muslim Brotherhood, closes global channel al-Jazeera, and expels local branches of the US Brookings Institution and Rand Corporation think tanks.

The threat was issued by Riyadh before it withdrew its ambassador to Doha and branded as “terrorist organisations” the brotherhood, Lebanon’s Hizbullah and al-Qaeda-linked Islamic State of Iraq and Syria and Jabhat al-Nusra.

Although the kingdom has long been the font of Sunni ultra-orthodox Salafism and jihadism, it now seeks to contain radical movements and media and other organisations giving them publicity.

King Abdullah has decreed that any Saudi who fights abroad could be jailed for 20-30 years, and those who join, endorse or provide moral or material support to groups classified as “terrorist” or “extremist” will risk prison sentences of five to 30 years.

The decree followed the gazetting of a sweeping new anti- terrorism law prohibiting acts that disturb public order, promote insecurity, undermine national unity or harm the reputation of the kingdom.

Contradiction
While the law and decree are meant to curb jihadi operations on Saudi soil as well as counter non-jihadi dissidence, these legal instruments appear to contradict government policy on foreign jihad.

While 400 Saudis have returned home from Syrian battlefields, another 1,000-2,000 are believed to be fighting with jihadi groups funded by the government as well as wealthy Saudis, Kuwaitis and Qataris.

An informed source speculated the decree sends a message to Saudis: “Don’t come home. Fight unto death or victory.”

For half a century Saudi Arabia used its oil wealth to promote Muslim fundamentalists, notably the brotherhood and its offshoots, to counter the secular pan-Arab nationalism preached by Egyptian president Gamal Abdel Nasser and the Syrian and Iraqi Baath parties.

The kingdom provided refuge for brotherhood officials and activists from Egypt and other countries where governments were battling the movement. However, in recent years, Riyadh fell out with the brotherhood because it did not follow Saudi dictation.

After Shia clerics overthrew the shah of Iran in 1979 and tried to export their “Islamic revolution” to the wider Muslim world, which is 85 per cent Sunni, Saudi Arabia, which sees itself as the guardian of Sunni orthodoxy, turned to evangelism.

The object has been to convert Muslims to “Wahhabism,” the Saudi puritanical interpretation of Islam. The Saudi campaign in Syria is against Damascus’s ally Shia Iran as well as godless, secular Baathism.

The rise in the price of oil since the 1970s has enabled the Saudis to train clerics and build schools, Islamic centres, universities and mosques around the world.

Traditionally gentle, tolerant, mystic Sufis, who had served as Islam’s missionaries, have been replaced by narrow, harsh Wahhabi preachers and imams. Over the past 30 years the kingdom has spent more than $100 billion (€72 billion) on promoting Wahhabism.

Even before the 1979 Soviet invasion of Afghanistan, Saudi Arabia – partnered by the US Central Intelligence Agency – trained and armed mujahideen (holy warriors) from Afghanistan and across the Muslim world to fight the Soviet Afghan republic. After the war ended with the Soviet withdrawal from that country in 1989, veterans of this conflict fanned out to fight in Bosnia, Algeria, Libya, the Caucasus and elsewhere.

Blowback
Fearing blowback from Saudi jihadis engaged in the Syrian war, Riyadh has recently given the Syrian file to the interior minister Prince Mohamed bin Nayef, who has been in charge of an anti-terrorism campaign in the kingdom and Yemen, replacing intelligence chief Prince Bandar bin Sultan.

The Wall Street Journal has quoted a key Saudi source who said the shift suggests that Riyadh could rely more on diplomatic than military means by exerting pressure on Russia, Iran and Hizbullah, Damascus’s chief supporters, to resolve the conflict by removing President Bashar al-Assad.

Nevertheless, Riyadh also favours providing shoulder-fired anti-aircraft missiles to “vetted” rebels, well aware these weapons could fall into al-Qaeda hands.

The Dangerous Nazification of Ukrainian Airwaves

[Ukrainian TV HAS to be even more boring than Russian TV.  Let's see how long Svoboda can contain the restless longings of the Ukrainian masses if they are all bored beyond the point of their capacity to be mesmerized by inanity.]

OSCE slams Ukraine’s repressive censorship of Russian TV channels

Russia-Today

Neo Nazi Svoboda leader Oleh Tyahnybok

The OSCE has criticised Kiev’s “repressive” move to shut down the broadcasting of Russian TV channels after the media watchdog reported over 50% of providers have already fulfilled the order allegedly aimed at “ensuring national security and sovereignty.”

“As of 11:00 GMT, March 11th, 50 percent of providers throughout Ukraine have disabled broadcasting of foreign channels,” others are preparing to follow, the National Television and Radio Broadcasting Council of Ukraine, said on its website.

The Organization for Security and Co-operation in Europe has voiced strong concerns over the decision.

“I repeat my call to the authorities not to initiate these repressive measures,” OSCE Representative on Freedom of the Media Dunja Mijatović said. “Banning programming without a legal basis is a form of censorship; national security concerns should not be used at the expense of media freedom.”

“While I deplore any kind of state propaganda and hate speech as part of the current information war, everyone has the right to receive information from as many sources as he or she wishes,” Mijatovic said. “Switching off and banning channels is not the way to address these problems; any potentially problematic speech should be countered with arguments and more speech.”

So far at least 5 Russian channels have been excluded from the list of options, following an appeal by the National Security and Defense Council of Ukraine last week.

“The National Television and Radio Broadcasting Council of Ukraine requires the program service providers to stop the broadcast of the Russian TV channels Vesti, Russia 24, Channel One (worldwide transmission), RTR ‘Planeta’, and NTV-World in their network,” the National Council order says.

More than half of Ukraine’s population speaks Russian regularly and one third say it’s their native tongue. In Crimea over 90 percent of the population uses Russian on an everyday basis.

Participants of a rally on Yevpatoria's central square voice their support to Russia. (RIA Novosti/Andrey Stenin)Participants of a rally on Yevpatoria’s central square voice their support to Russia. (RIA Novosti/Andrey Stenin)

On Sunday, Republic of Crimea began broadcasting Russian TV channels on frequencies earlier occupied by Ukrainian television. It has been done because of “legal reasons and moral principles,” Crimea’s information minister Dmitry Polonsky told Itar-tass.

“From the moral point of view, all Ukrainian TV channels were rigidly censored by Kiev’s illegitimate authorities. In violation of fundamental principles they broadcast only one point of view – Crimean politicians, community leaders and Crimeans were unable to comment on the situation,” Polonsky said, adding that their round the clock false reporting of “Russia occupying Crimea” or “declaring war on Ukraine” did not correspond to reality and was used to aggravate the situation and escalate violence.

Polonsky also said that existing contracts should be brought into line with the “current legal situation”, as he urged Ukrainian TV channels to renegotiate contracts for new frequencies with the Crimean broadcasting authorities.

Following the move Ukraine’s media watchdog Goskomteleradio demanded an immediate resumption of Ukrainian TV channels broadcast in Crimea, accusing Russia of “aggression.”

“We regard this as a manifestation of undisguised information aggression against Ukraine by the Russian Federation,” the statement reads.

Russia has long voiced concerns over banning Russian media broadcasts on Ukraine’s national frequencies, calling it a violation of human rights.

“We are aware of proposals to prohibit broadcasts in Ukraine by companies of countries that are not signatories to the European Broadcasting Convention,” Russian foreign minister Sergey Lavrov said late February after the proposal to ban some channels were first introduced by Svoboda Party in Ukraine.

“Russia is not a signatory to this convention, but this circumstance has not stopped us from broadcasting across Europe. Such broadcasts have not encountered any problems in any country of the European Union. If such a decision is adopted in Ukraine, it will be serious violation of freedom of speech,” Lavrov added.