German Diplomat Claims “RAW Agent” Held For Years By Taliban Until Needed By ISI

“The person who is being presented as an Indian spy was actually apprehended by Taliban years ago, and is now sold off to Islamabad.”Dr Gunter Mulack

[SEE:  Full transcript: What the ‘Indian spy’ says in the video released by Pakistan ]

PressTV

The Taliban sold an Indian spy to Pakistan’s Inter-Services Intelligence (ISI), says a high-ranking German diplomat.

Kulbhushan Jadhav (file photo)
Kulbhushan Jadhav (file photo)

 

The former German ambassador in Bahrain, Kuwait, and Syria, Gunter Mulack, made the claim while giving a speech in Karachi, The Hindu English-language Indian daily newspaper reported on Sunday.

Mulack said the former Indian Navy officer, Kulbhushan Jadhav, was kidnapped “by the Taliban and sold” to Pakistani intelligence. Earlier, it was announced that Jadhav had been arrested in Pakistan’s Balochistan province.

After his alleged arrest, the Pakistani government released a video in which he confessed to attempts to destabilize Pakistan by supporting the Baloch separatist insurgency.

In the video, he admits to working for India’s primary foreign intelligence agency, the Research and Analysis Wing (RAW), for which he carried out subversive activities in Balochistan and Karachi.

“RAW is involved in some activities related to the Baloch liberation movement within Pakistan and the region around it,” he said in the video.

The 6-minute footage was released at a joint news conference by Pakistani Information Minister Pervaiz Rashid and Director General Inter-Services Public Relations lieutenant General Asim Saleem Bajwa.

Jadav states that he was hired by RAW at the end of 2013 and “Ever since I have been directing various activities in Balochistan and Karachi at the behest of RAW and deteriorating law and order situation in Karachi.”

New Delhi has confirmed Jadav as an Indian national but maintains that he was no longer employed by the navy as he had taken an early retirement.

Advertisements

Head-Chopping Saudi Royals Caricatured In Flag Over Beirut Highway

[SEE:  Saudis Close Al-Arabiya In Beirut As Further Punishment For Lebanese Independence]479

Tit-for-tat: Lebanon responds to Saudi ‘April-fools’ with scathing cartoon

NEW ARAB

The cartoon mocks Saudi for its high number of executions [Twitter]

A cartoon depicting a man being beheaded in Saudi Arabia was hung on a pedestrian bridge north of Beirut on Sunday, in response to a recent cartoon mocking Lebanon in a Saudi-owned newspaper.

“The deadly [Kingdom] of Al Saud,” read the poster, in reference to Saudi Arabia’s royal family.

The poster’s green background is similar to that of the Saudi flag, with a blood-soaked sword held over the man’s head.

The Saudi law is based on a strict interpretation of the Islamic Sharia Law, and the country is known for executing those found guilty of certain crimes.

The move comes only one day after protesters attacked the Beirut office of the Saudi-owned daily Asharq al-Awsat, which had published an April fools’ “joke” about Lebanon in its Friday edition.

Images of the ransacked office showed chairs upturned and documents scattered across the floor and lobby area.

The newspaper’s website later published an article declaring the resumption of work at the office despite the attack, calling upon the Lebanese government to “take responsibility for the safety of all its employees”.

The newspaper also said it “rejects the clamour” about the cartoon, which it claimed was “misinterpreted by some people”.

However, the newspaper emphasised its “respect for Lebanon”, adding that the cartoon aimed to “shine the spotlight on the current Lebanese government”.

Friday’s edition of Asharq Al-Awsat, which included a cartoon showing the Lebanese flag with the text “April fools… The Lebanese state“, drew criticism and angry reactions from many people in the country.

Tensions between Riyadh and Beirut have recently been running high over the influence of the Iranian-backed Hizballah movement in Lebanon and Syria.

On the same day as the Asharq Al-Awsat caricature was published, Saudi-owned Al-Arabiya shut its Beirut office.

Lebanon’s Information Minister later stated that there may have been “political reasons” behind the news channel’s decision.

In February, Saudi Arabia cancelled a $3 billion grant for Lebanon’s Army and police force, and issued travel warnings against Beirut.